UMP-wrzuty

**** Tu wrzucamy materiały do UMP.
Uwaga, nowy użytkownik nie może dodawać załączników. Prosimy poczekać na nadanie uprawnień.

--->>> tymczasowo: konta są zakładane ręcznie. Napisz maila z loginem na ump()ump.waw.pl


Zgłoszenie o braku /nieprawidłowym przebiegu/ drogi należy uzupełnić o ślad GPS.

***** BARDZO prosimy
1.) nie robić "śladów" na podstawie komercyjnych map. Średnio chętnie też widzimy dane na podstawie skanów, googlemaps itp.
-----> Zastrzegamy, że w wypadku wątpliwości co do legalnego pochodzenia danych, możemy je zignorować.

2.) grupować uwagi (wolimy 10 uwag z jednego miasta dostać jako jedno zgłoszenie, niż jako 10)

3.) Wybrać w kategorii zgłoszenia rejon UMP, którego zgłoszenie dotyczy, albo przynajmniej w temacie zgłoszenia opisać rejon Polski lub większe miasto, z rejonu którego są te dodatki/poprawki. W przypadku zgłaszania problemów ogólnych (routing itp.) - na jakim sprzęcie i z jaką wersją mapy problem występuje.

4.) zapoznać się z bardzo krótkim poradnikiem http://ump.fuw.edu.pl/wiki/Jak_zglaszac

Radary zgłaszamy przez Formularz ( http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/ - zakładka "Zgłoszenie"), tak samo jak inne punkty (kiedyś: na http://www.garniak.pl/viewtopic.php?t=854)
Lista zgłoszeń

FS#15182 - Droga Seaham - Durham

Przydzielony do projektu: UMP-wrzuty
Zgłoszone przez Marek Grucel (maru99) - poniedziałek, 01 kwiecień 2013, 17:15 GMT+2
Ostatnio edytował Alf/red/ (alf) - wtorek, 05 wrzesień 2017, 19:16 GMT+2
Typ zgłoszenia Uzupełnienie mapy (diff)
Kategoria Mapy → Zagranica → Zagranica (GB)
Status Zamknięte
Przydzielone do Nikogo
System operacyjny Garmin eTrex
Ważkość Wysoka
Priorytet Normalny
Rozpoznane w wersji NI
Do realizacji w wersji Nie zdecydowano
Do realizacji do dnia Nie zdecydowano
Procent zaawansowania: 100%
Głosy 0
Prywatne Nie

Opis

Track pochodzi z przejazdu autobusem, stąd oprócz głównych dróg, dodatkowo drobne uliczki i zakątki, którymi biegnie linia autobusowa. Track pociąłem na kawałki, opisane nazwą ulicy oraz dodatkowo nr drogi jeśli taki ma. Mam nadzieję, że nie był to kiepski pomysł.
Z racji tego, że większość skrzyżowań to ronda, dodałem też unkty orientacyjne dla rond.

Oprócz tego są logi bez opisu, które być może się przydadzą:
LOG_1_1 - dojazd do Centrum Handlowego Dalton Park;
LOG_1_2 - droga do małego osiedla;
LOG_1_3 - zajezdnia autobusowa;
LOG_1_4 - droga do dworca autobusowego;
LOG_2_1 - wyjazd z dworca autobusowego;
LOG_2_2 - trasa powrotna (zostawiłem na wszelki wypadek);
LOG_3_1, LOG_4_1 - uliczka prowadząca do starego miasta, do rynku;
LOG_3_2 - przejście kładką ze spiralnym zejściem;
LOG_3_3 - ścieżka piesza / chodnik;
LOG_4_2 Lambton Walk - ścieżka spacerowa wzdłuż nabrzeża rzeki, duże zadrzewienie, stąd "rozbiegany" track;

Pozdrawiam, Marek.
Zgłoszenie zależy od

Zamknięte przez  Alf/red/ (alf)
wtorek, 05 wrzesień 2017, 19:16 GMT+2
Powód zamknięcia:  Zaimplementowane
Komentarz od Marek Grucel (maru99) - sobota, 12 sierpień 2017, 19:27 GMT+2
Postanowiłem odgrzebać swoje stare zgłoszenia, poprzez wrzucenie diff-ów. Pierwsza poważniejsza wrzutka: drogi z numeracjami, ronda, nowe miejscowości, a więc i nowe pliki. W załączniku pełny zestaw plików. Nie mam uprawnień do wrzucania zmian na serwer, może kiedyś jak nabiorę wprawy i pewności w tym co robię;)
Zostawiłem również pliki *.woda.txt, chociaż pewnie są zbędne. Wygląda na to, że dane zostały kiedyś zaimportowane z map OSM.

Nie wiem czy trochę nie przesadziłem ze szczegółowością rond. Przy okazji pytanie, czy wjazdy i wyjazdy z rond ustawiać opisy oraz typ linii jak dla drogi dochodzącej, czy lepiej jak dla linii samego ronda? Ja wybrałem pierwszy wariant.

Jak pójdzie dobrze, to "wyczyszczę" swoje zalegające zgłoszenia.

Pozdrawiam, Marek
Komentarz od Ar't (art) - poniedziałek, 04 wrzesień 2017, 01:36 GMT+2
  • Zmiana pola: Typ zgłoszenia (Uzupełnienie mapy → Uzupełnienie mapy (diff))
  • Zmiana pola: Ważkość (Bardzo niska → Wysoka)
Podbijam widoczność bo zgłaszający dodał diffy
Komentarz od Alf/red/ (alf) - poniedziałek, 04 wrzesień 2017, 22:31 GMT+2
Hm, od czego by tu zacząć.
To tak. Po pierwsze: do zgłoszenia pakujesz tylko pliki *diff, natomiast nie musisz (i nie powinieneś, bo szkoda miejsca i klikania) plików podstawowych *pnt. Właściwie to tylko jeden by wystarczył, wszystko.diff.

Po drugie: pliki miast. Te, co je przesyłasz, to są nowe. Generalnie nie wydzielamy każdych dwóch ulic, dlatego większość z nich dodałem po prostu do pliku LEEDS.drogi.txt, ale dwa (Durham i Seaham) zostawiłem pokazowo jako osobne pliki.

I po trzecie, w tych osobnych plikach robimy jeden tylko wpis Miasto=XYZ w pierwszej linijce, i cała reszta ulic dostaje (dziedziczy) ten wpis. Czyli nie trzeba pisać każdej ulicy do jakiego miasta należy.

Teraz o samym rysowaniu. Bojki WATPLIWY, SLEPY dajemy na końcach ślepych ulic. Jeśli jechałeś asfalt->dróżka->asfalt, to w tych miejscach styków nie dajesz WATPLIWY. Jeśli byś chciał coś dać do zrozumienia, że asfalt idzie dalej, to dorysuj go kawałek, i na końcu tego kawałka daj bojkę WATPLIWY - właśnie tak jak w N54.797170° W1.496570° czy N54.811200° W1.377580°. A tak na dobrą sprawę to jeśli pociągniesz jakiś kawałek (nie pamiętam ile: 50 metrów?), to i nie musisz tej bojki stawiać... Np. tutaj N54.835120° W1.333930°. Natomiast i teoretycznie, i estetycznie, nie powinno się zostawiać ślepych jednokierunkowych, niezależnie czy bez bojki czy z nią. Trzeba je, zależnie od miejsca, albo przedłużyć "na oko" do innej ulicy (tutaj N54.686006° W1.214733° dodałem) albo zetknąć dwa końce (tutaj N54.835940° W1.342306° przedłużyłem zjazd i wjazd, i połączyłem).
Komentarz od Alf/red/ (alf) - poniedziałek, 04 wrzesień 2017, 22:45 GMT+2
Oj, były pytania.
Ronda: może troszeczkę za dokładnie, a może nie. Kwestia estetyki. Natomiast lepiej jest zaczynać i kończyć rondo w miejscu jakiegoś zjazdu/wjazdu i do tego takiego, żeby mniej-więcej-naprzeciwko był inny zjazd. Np. jeśli masz zjazdy z ronda na godzinach 12, 3 i 6, to rondo zaczynasz/kończysz na 12 lub na 6, a nie na 1. Zaczynamy po to, żeby początek/koniec linii ronda nie robił nadmiarowego "skrzyżowania" (czyli miejsca styku różnych dróg - do celów obliczeń routingu), a naprzeciwko żeby automat liczący routing, który dzieli ronda na dwie połówki, żeby drugi koniec wyliczał też na zjeździe czyli też bez generowania tego ekstra-niby-skrzyżowania, którego tam nie ma.

Opisy i typy tych zjazdów: jak ulic dochodzących. Wtedy nawigacja prawidłowo policzy zjazdy (no bo zjazdu z ronda w rondo nie policzy) i powie w jaką ulicę zjechać.
Komentarz od Marek Grucel (maru99) - wtorek, 05 wrzesień 2017, 18:53 GMT+2
WIELKIE dzięki za wprowadzenie i objaśnienia.
Coś mnie zaćmiło z plikami *.pnt, chyba dlatego, że pojawiły się nowe pliki z miastami i ulicami *.txt i wrzuciłem po kolei wszystkie. Z bojkami trochę jestem wyczulony, bo przy wcześniejszych diff-ach dostawałem informacje, że powinna być bojka tu i tam. Dlatego tutaj na wszystkich "wolnych" wstawiłem bojki. Tam, gdzie rzeczywiście był koniec drogi, to bojkę SLEPY, a gdzie jeszcze droga była dalej to WATPLIWY. Z rondami teraz mocno mi się rozjaśniło.

Pozdrawiam, można zamknąć, jest OK;-)
Komentarz od Alf/red/ (alf) - wtorek, 05 wrzesień 2017, 19:16 GMT+2
Ten nadmiar bojek to może nie błąd, bo one nie wadzą - ale "tylko" trochę niepotrzebny trud.

Wczytywanie...