UMP-wrzuty

**** Tu wrzucamy materiały do UMP.
Uwaga, nowy użytkownik nie może dodawać załączników. Prosimy poczekać na nadanie uprawnień.

--->>> tymczasowo: konta są zakładane ręcznie. Napisz maila z loginem na ump()ump.waw.pl
Przeczytaj http://ump.fuw.edu.pl/wiki/GDPR o ochronie danych osobowych.

Zgłoszenie o braku /nieprawidłowym przebiegu/ drogi należy uzupełnić o ślad GPS.

***** BARDZO prosimy
1.) nie robić "śladów" na podstawie komercyjnych map. Średnio chętnie też widzimy dane na podstawie skanów, googlemaps itp.
-----> Zastrzegamy, że w wypadku wątpliwości co do legalnego pochodzenia danych, możemy je zignorować.

2.) grupować uwagi (wolimy 10 uwag z jednego miasta dostać jako jedno zgłoszenie, niż jako 10)

3.) Wybrać w kategorii zgłoszenia rejon UMP, którego zgłoszenie dotyczy, albo przynajmniej w temacie zgłoszenia opisać rejon Polski lub większe miasto, z rejonu którego są te dodatki/poprawki. W przypadku zgłaszania problemów ogólnych (routing itp.) - na jakim sprzęcie i z jaką wersją mapy problem występuje.

4.) zapoznać się z bardzo krótkim poradnikiem http://ump.fuw.edu.pl/wiki/Jak_zglaszac

Radary zgłaszamy przez Formularz ( http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/ - zakładka "Zgłoszenie"), tak samo jak inne punkty (kiedyś: na http://www.garniak.pl/viewtopic.php?t=854)
Lista zgłoszeń

FS#20036 - Wielkie Jeziora Mazurskie (tor wodny Sniardwy)

Przydzielony do projektu: UMP-wrzuty
Zgłoszone przez rydzejak (rydzejak) - poniedziałek, 10 sierpień 2015, 16:09 GMT+1
Typ zgłoszenia Uzupełnienie mapy
Kategoria Mapy → UMP-Olsztyn
Status Nie potwierdzone
Przydzielone do Nikogo
System operacyjny ---
Ważkość Niska
Priorytet Normalny
Rozpoznane w wersji whatever...
Do realizacji w wersji Nie zdecydowano
Do realizacji do dnia Nie zdecydowano
Procent zaawansowania: 0%
Głosy 0
Prywatne Nie

Opis


Sniardwy: 53.76819,21.69931
Link: http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=10&lat=53.75764&lon=21.5867&layers=B0T&mlat=53.76819&mlon=21.69931
Opis:

slad z rejsu wilkasy-okartowo.
POI : Zaznaczone czerwone boje na Śniardwach i mielizna na J.Boczne (koło Rydzewa)

Wniosek ergonomiczny z używania UMP do żeglugi jest taki że boje i mielizny powinny pojawiac się na powiększeniu ok.14 (obecnie pojawiają się na 16 co powoduje że nie widac ich podczas planowania trasy). W sumie to milizny i boje powinny być traktowane jak ląd stały ;-) widoczne na pierszy rzut oka. Pozdrawiam.
Zgłoszenie zależy od

Komentarz od Wojtek Zientara (starazie) - poniedziałek, 29 styczeń 2018, 15:09 GMT+1
Wszystkie pławy (czyli pływające znaki nawigacyjne - boje służą do cumowania) są co roku zdejmowane na zimę i ponownie ustawiane na wiosnę. Niekoniecznie w tych samych miejscach. Trzeba by sprawdzać za każdym razem ich ustawienie.

Jeśli chodzi o widoczność znaków, to IMHO do planowania zupełnie zbędna. A jeśli będzie mgła, czy inna ograniczona widzialność, to i tak wystarczy jak jest. Nie ma sensu podwyższanie widoczności obiektów nieświecących i do tego o niepewnej pozycji.
Komentarz od Wojtek Zientara (starazie) - poniedziałek, 29 styczeń 2018, 15:10 GMT+1
Mielizny mogą być widoczne wcześniej, ale na pewno nie jak ląd.

Wczytywanie...