Remonty

Remonty w toku -- otwarte zgłoszenia przypominają o tymczasowych zmianach robionych na mapach UMP z okazji przeprowadzanych remontów. Każde zgłoszenie powinno mieć określoną datę zakończenia ("do realizacji do dnia") -- zgodnie z planami remontowymi. Po upłynięciu tego terminu należy albo przedłużyć zgłoszenie, jeśli remont ciągle trwa, albo wyprostować stan ulic/dróg w UMP-ie i zamknąć zgłoszenie.

Zmiany okołoremontowe dokonywane na mapach warto opatrywać stosownym numerkiem FS#XXXX, aby było je potem łatwiej znaleźć w momencie zamykania remontu -- w komentarzach zmienianych ulic oraz w Label= stawianych POI typu REMONT/ZAKAZ (na mapie WWW pojawi się wtedy link do FS).

"Realizacja w wersji" jak i "Do realizacji do dnia..." oznacza datę planowanego _ZAKOŃCZENIA_ remontu. Jeśli nie wiadomo dokładnie, "w wersji" powinno zawierać przybliżony kwartał/rok i odpowiadać rzeczywistości, a dokładna data może być z sufitu, np. rok wcześniej, żeby sobie o tym przypomnieć, sprawdzić i uaktualnić. W opisie warto dodać link do strony jakiejś lokalnej instytucji z informacjami o tym remoncie, ale nie jest to obowiązkowe (Remonty dróg krajowych z reguły można znaleźć na stronie GDKKiA http://www.gddkia.gov.pl/dane/zima_html/utr_tab_svg.htm a także na naszej mapce generowanej na podstawie tych danych - http://blurp.ict.pwr.wroc.pl/ump/tmp/sprawdz.html - zakładka "Utrudnienia"). A używając mapki z prawej strony i kilkając poniżej na "Dodaj punkt z mapy do opisu" można dodać link prowadzący do wybranego obszaru na mapie UMP na WWW.
Lista zgłoszeń

FS#22081 - Podlaskie, przebudowa DW676: Białystok-Supraśl

Przydzielony do projektu: Remonty
Zgłoszone przez Krzysztof Kundzicz (Athantor) - wtorek, 05 wrzesień 2017, 22:42 GMT+1
Ostatnio edytował Rafał Ziarnik (Yaper) - poniedziałek, 03 grudzień 2018, 18:22 GMT+1
Typ zgłoszenia budowa w toku
Kategoria UMP-Białystok
Status Zamknięte
Przydzielone do Nikogo
System operacyjny ---
Ważkość Niska
Priorytet Normalny
Rozpoznane w wersji whatever...
Do realizacji w wersji Nie zdecydowano
Do realizacji do dnia 2018-11-26
Procent zaawansowania: 100%
Głosy 0
Prywatne Nie

Opis

Przebudowa DW676 na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne

http://umapa.pl/ClO8i


Plan:
http://www.pzdw.bialystok.pl/wp-content/uploads/2016/11/SIWZ%20Supra%C5%9Bl/02%20Dokumentacja%20-%20PB%2002.PROJ.ARCH-BUD.zip (457MiB)
http://www.pzdw.bialystok.pl/siwz-do-pobrania-02-11-2016/

Zakończenie realizacji robót wg SIWZ: do 28.IX.2018r.
Zgłoszenie zależy od

Zamknięte przez  Rafał Ziarnik (Yaper)
poniedziałek, 03 grudzień 2018, 18:22 GMT+1
Powód zamknięcia:  Naprawione
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - środa, 22 sierpień 2018, 17:54 GMT+1
W załączeniu ślad z nowych jezdni (głównych). Trochę odstaje od szkicu.

- Stara jezdnia nie istnieje, tylko kawałki *pod* wiaduktem jako tymczasówka; ruch po niej na czas budowy wiaduktu. Po budowie powinna się ostać przynajmniej jako dojazd do leśniczówki pod wiaduktem; nie znam szczegółów.
- Ruch do ronda w Karakulach (N53.181403° E23.242083°) po południowej jezdni w obydwu kierunkach.
- Północna serwisówka od tego ronda czynna.
- W Supraślu, ulica Białostocka w przebudowie: poszerzona, a od granicy Supraśla do ul. Nowej dwujezdniowa.
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - poniedziałek, 24 wrzesień 2018, 19:57 GMT+1
Do powyższego, ślady z serwisówek.
Serwisówki są ślepe od strony Białegostoku.

Co do terminu, wygląda że się obsunie: koniec XI.2018.

„W PZDW utrzymywali, że inwestycja zostanie zakończona w terminie, czyli lipcu tego roku.
Jednak okazuje się, że tak różowo nie będzie, a opóźnienie będzie niemałe, bo termin został przesunięty na drugą połowę listopada, czyli o około 4 miesiące.”
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - środa, 24 październik 2018, 20:39 GMT+1
W Ogrodniczkach ruch już nową obwodnicą. Końcówki "starej" DW sfrezowane od nowych dojazdów na nową jezdnię. Nie da się bezpośrednio wjechać ze starej DW na nową.

Nowa droga trochę odstaje na mapie (w komentarzu z 22.VIII ślad z przejazdu).
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - czwartek, 15 listopad 2018, 17:12 GMT+1 Komentarz od Tomek_Z (zachu) - sobota, 17 listopad 2018, 12:11 GMT+1
Trasa pomiędzy Białymstokiem a Supraślem będzie gotowa najpóźniej we wtorek, 20 listopada, do godziny 24.

https://knyszynska.eu/suprasl/23648-za-kilka-dni-otwarcie-drogi-bialystok-suprasl
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - poniedziałek, 19 listopad 2018, 22:32 GMT+1
W załączeniu:
- ślad po drodze dla rowerów od Białegostoku do estakady
- ślad z estakady
- ślad po drodze dla rowerów od estakady do Supraśla.

Po estakadzie wiedzie również DDR, ale był nieprzejezdny. DDR jest ciągły od Białegostoku do Supraśla.

Oto są ślady ze wszystkich nowych jezdni DW676.
Mam nadzieję, że nie poświęciłem czasu na marne i się jednak przydadzą. :-)
Komentarz od Łukasz Dercz (Sędziwy) - wtorek, 27 listopad 2018, 21:28 GMT+1
Krzysztof, naniosłem, powinno być jutro na mapie - pewnie będziesz miał sporo uwag ;)
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - sobota, 01 grudzień 2018, 14:46 GMT+1
Sprawdziłem na „20181130-2318-to” i wygląda że żaden z moich śladów nie został uwzględniony. :-(
Czy nie nadają się do użycia, czy coś robię źle?

* ump20180924_dw676.gpx:
- Serwisówki odstają od rzeczywistości
- Serwisówki są ślepe od strony Białegostoku: brak tej odnogi na północy do Supraskiej, a na południu nie łączy się z Niemeńską

* ump_dw676_20181119.gpx + ump_dw676_20180815.gpx:
Co do estakady to nie nawet nie wiem jak zaznaczyć co jest teraz nie tak. :-(
Zasadniczo:
- Estakada jest to jedno jezdniowa, ciągła droga *nad* Krasnem; jest to nowy przebieg DW676.
- Tymczasówka, ze śladu z sierpnia, to teraz droga lokalna *pod* estakadą - dojazd do domów w Krasnem. Łączy się z DW676 po dwóch końcach estakady (tj. przed/za estakadą), jak na ww. śladzie, tj wiedzie serpentyną z południowej strony od Ogrodniczek na północną stronę DW od Supraśla (podkreślam: pod estakadą)
- Wzdłuż jezdni estakady wiedzie DDR jak na załączonym śladzie.
- Wzdłuż estakady wciąż mam drogi oznaczone „w budowie” (żółte paski).

* ump_dw676_20181201.gpx:
- DDR po nowemu
- DDR w Ogrodniczkach zostaje po staremu z drobną korektą od Białegostoku
- Szlak GreenVelo wiedzie teraz po nowej DDR.

Mam nadzieję, że jednak da się cokolwiek użyć z moich śladów i damy radę doprowadzić tę drogę do porządku! :-)
Komentarz od Rafał Ziarnik (Yaper) - niedziela, 02 grudzień 2018, 20:54 GMT+1
Zaraz postaram się doprowadzić to do porządku.
Zastanawiam się tylko nad jednym. Czy jest sens dodawania tych DdRów do serwisówek. Robi się straszna plątanina kresek w połączeniu ze szlakami.
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - niedziela, 02 grudzień 2018, 21:35 GMT+1
Dziękuję!
Co DDR-ów, to z perspektywy rowerzysty powiem, że w nieznanym terenie jest to dość decydująca informacja czy taką trasą jechać, czy lepiej nadłożyć 10km by bezpiecznie dojechać.
UMP na S8 z serwisówka+DDR+GV daje radę: http://umapa.pl/rQSqb

Osobiście powiem, że bardzo cenię dokładność i szczegółowość mapy, stąd też właśnie moja upierdliwość. Jeśli na mapie robi się zbyt gęsto, to zmniejszam skalę w odbiorniku albo szczegółowość wyświetlania.

Komentarz od Rafał Ziarnik (Yaper) - niedziela, 02 grudzień 2018, 21:56 GMT+1
No właśnie jak dla mnie tam obok S8 jest już deczko mętlik.
No nic, najpierw spróbujemy bez DdR a najwyżej dodam.

Pytania:
Jak to skrzyżowanie jest zrobione?
http://umapa.pl/J7gfx
Tak jak na OSM. Czyli skrzyżowanie w miejscu markera. Co ze starym przebiegiem?

Czy ten kawałek można awansować na collectora?
http://umapa.pl/aecD0

Tu pewnie nie ma tych szutrówek podłączonych do DW.
http://umapa.pl/08fvJ
Na sat ta szutrowa się kończy tutaj. Czy tak jest aktualnie?
http://umapa.pl/4dTPE



Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - niedziela, 02 grudzień 2018, 22:38 GMT+1
> Jak to skrzyżowanie jest zrobione?
> http://umapa.pl/J7gfx
> Tak jak na OSM. Czyli skrzyżowanie w miejscu markera. Co ze starym przebiegiem?

Asfalt po zjeździe na południe→wschód do Ogrodniczek po starym śladzie. Na zachód polbruk/gruntówka ze sfrezowania starego śladu do innej gruntówki w lesie. Nie łączy się z obecnie DW676.
https://i.imgur.com/QXVghI1.png (935/1)

Na północ od skrzyżowania gruntówka (ul. Krynicka), która, nb., na UMP jest błędnie jako asfalt.

> Czy ten kawałek można awansować na collectora?
> http://umapa.pl/aecD0

Z tą drogą nic się nie zmieniło, dalej wygląda jak na StreetView.
Na miejscu, ten fragment jest rzeczywiście węższy niż odcinek Wasilków-Nowodworce. Ja bym się wstrzymał, ale zdaję się na Twoje doświadczenie.

> Tu pewnie nie ma tych szutrówek podłączonych do DW.
> http://umapa.pl/08fvJ
> Na sat ta szutrowa się kończy tutaj. Czy tak jest aktualnie?
> http://umapa.pl/4dTPE

Ul. Jeziorna kończy się na południu ślepo z nowym, pieszym przejściem *pod* nową jezdnią DW676. Na północ łączy się z nową serwisówką.
https://i.imgur.com/z9Cyom9.png (867/2)

Ta ścieżka na wschód od niej chybia nie istnieje w takiej formie jak na mapie. Nie ma jej na planie choć jest zjazd
https://i.imgur.com/nWZehyT.png (?940/6)

Komentarz od Rafał Ziarnik (Yaper) - niedziela, 02 grudzień 2018, 23:20 GMT+1
OK, dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Mam nadzieję że wszystko zrozumiałem. :)
Jutro się mapa na www przeliczy to zobaczysz jak to wyszło.

Jedyna niewiadoma to te serwisówki od zachodu przed estakadą. Czy tam są jakieś jedno-kierunki, albo zakazy skrętu?

Mam nadzieję, że odwiedzę Supraśl w przyszłym roku na wiosnę. W tym roku byłem i mi się bardzo podobało. Nawet na spacer z przewodnikiem po mieście się załapaliśmy. :D
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - niedziela, 02 grudzień 2018, 23:52 GMT+1
> OK, dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Mam nadzieję że wszystko zrozumiałem. :)
> Jutro się mapa na www przeliczy to zobaczysz jak to wyszło.

Dziękuję!
Jutro nie omieszkam dać znać.

> Jedyna niewiadoma to te serwisówki od zachodu przed estakadą. Czy tam są jakieś jedno-kierunki, albo zakazy skrętu?

Zależy o co pytasz. I tak:
- Parking/MOR: https://i.imgur.com/GSRcRW6.jpg
- Przed estakadą od strony Ogrodniczek: https://i.imgur.com/LJ12ZJB.jpg (zjazd z estakady tylko z południowego pasa, wjazd tylko w kierunku Białegostoku)
- Od strony Supraśla: https://i.imgur.com/M5z1Ozd.png (zjazd możliwy też tylko z jednego pasa, a wyjazd tylko w kierunku Supraśla)

> Mam nadzieję, że odwiedzę Supraśl w przyszłym roku na wiosnę. W tym roku byłem i mi się bardzo podobało. Nawet na spacer z przewodnikiem po mieście się załapaliśmy. :D

Cieszę się że podobało. Zapraszamy jak najczęściej! :-)
Komentarz od Rafał Ziarnik (Yaper) - poniedziałek, 03 grudzień 2018, 14:35 GMT+1
Ooo widzisz i takie schematy organizacji ruchu są na wagę złota.
Już widzę że kilka rzeczy jest do poprawki.

BTW.
Zarówno na OSM jak i u nas jest taki kawałeczek w budowie
http://umapa.pl/pRRnz
Czy wiadomo co to ma być?
Komentarz od Krzysztof Kundzicz (Athantor) - poniedziałek, 03 grudzień 2018, 16:21 GMT+1
> Ooo widzisz i takie schematy organizacji ruchu są na wagę złota.
> Już widzę że kilka rzeczy jest do poprawki.

Jakby co to:
http://www.pzdw.bialystok.pl/wp-content/uploads/2016/11/SIWZ%20Supra%C5%9Bl/02%20Dokumentacja%20-%20PW%20TOM%20I%20-%20B.DROGOWA.zip → PW TOM I - B.DROGOWA/TOM I.2 - CZĘŚĆ RYSUNKOWA/TOM I.3 PROJEKT SOR/

Estakada jest pliku UA_676_10_03-9.pdf i UA_676_10_03-10.pdf

> BTW.
> Zarówno na OSM jak i u nas jest taki kawałeczek w budowie
> http://umapa.pl/pRRnz
> Czy wiadomo co to ma być?

Wygląda na fikuśny łącznik buspas-rondo:
https://i.imgur.com/D2Fo2fO.png
https://i.imgur.com/Bl8KEvW.png

Ale do sprawdzenia, bo nie pamiętam.
Komentarz od Rafał Ziarnik (Yaper) - poniedziałek, 03 grudzień 2018, 16:58 GMT+1
To wygląda jak wyjazd z pętli autobusowej i stacji LPG.
Dzięki za linki.

Wczytywanie...